PROVOZNÍ ŘÁD
OBJEKTU POSTŘEKOV Č. P. 197 „HOTEL U NÁDRAŽÍ“
- ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Provozní řád objektu Postřekov č.p. 197 „Hotel U Nádraží“ (dále jen „objekt“) stanoví pravidla pronájmu prostor objektu, ochrany souvisejícího obecního majetku a povinnosti pořadatele na akcích pořádaných v tomto objektu.
- Objekt se dělí na dva provozní celky – Obecní sál (dále jen „Sál“) a Obecní hospodu (dále jen „Hospoda“).
- Budova objektu i přilehlé pozemky jsou ve vlastnictví obce Postřekov (dále též „pronajímatel“ nebo „obec“). Tento Provozní řád se konkrétně týká následujících prostor objektu: prostor před vstupem do objektu, vstupu do budovy, předsálí, šatny, místnosti pro podávání občerstvení, společenského sálu, přísálí, balkónu, jeviště, hospody se salonkem, dámských a pánských toalet a přilehlých prostor včetně vybavení.
- Maximální kapacita Sálu je 199 osob podle úpravy (stolová úprava, divadelní úprava).
- Maximální kapacita Hospody včetně salonku je 50 osob.
- Objekt je účelovým zařízením určeným k pořádání akcí obcí, organizacemi i jednotlivci (přednostně místními).
- Akcemi se rozumí soukromé, kulturní, zájmové, komerční, společenské a ostatní činnosti, které jsou včas oznámené a povolené obcí.
- Za provoz objektu odpovídá Obecní úřad Postřekov, povolení ke konání akcí vydává starosta obce a v případě jeho nepřítomnosti pak místostarosta.
- Správcem objektu (dále jen „správce“) se rozumí osoba, která je pro tuto funkci pověřena obcí.
- Objekt se pronajímá během celého roku zpravidla vyjma Velkého pátku, Štědrého dne (24. 12.) a Božího hodu vánočního (25. 12.).
- POSTUP ZÁJEMCE PŘED KONÁNÍM AKCE
- Zájemce o pronájem prostor podá nejméně 14 dní před konáním akce písemnou žádost. Příslušný formulář je přílohou č. 1 tohoto Provozního řádu a dále je k dispozici na obecním úřadě a na webových stránkách obce Postřekov, kde lze též provést předběžnou rezervaci termínu prostřednictvím rezervačního systému (rezervace/).
- Řádně vyplněnou a podepsanou žádost doručí na obecní úřad nejméně 14 dní před konáním akce. Ve výjimečných případech lze lhůtu pro podání žádosti zkrátit na základě osobní domluvy.
- Podání žádosti je možné osobně na podatelně obecního úřadu, nebo elektronicky (emailem urad@obecpostrekov.cz nebo datovou schránkou wjvby6y).
- Žadatelem o pronájem objektu musí být osoba starší 18 let.
- O souhlasu s pronájmem rozhoduje starosta obce a v případě jeho nepřítomnosti pak místostarosta.
- Hospoda je na akce pronajímána pouze v případě, že není dlouhodobě pronajata jinému provozovateli.
- Na pronájem není právní nárok. Pronájem nebude poskytnut zájemcům, kteří při předchozích akcích poruší povinnosti stanovené tímto Provozním řádem. Do seznamu akcí nebudou zařazeny akce, které budou v rozporu se zákonem nebo nebudou řádně obcí povoleny.
- V případě obsazení požadovaného termínu bude dohodnut termín náhradní. Při kolizi termínů má přednost při pořádání akcí obec, následně místní spolky, poté místní organizace a občané obce.
- V případě volné kapacity může být pronájem poskytnut i občanům, spolkům a organizacím z jiných obcí, a to max. 1x měsíčně v období od skončení masopustu do 30. 6. a od 1. 9. do 23. 12. Výjimku z tohoto ustanovení může udělit starosta nebo místostarosta obce.
- Po schválení pronájmu objektu bude zájemce informován a následně bude vyzván k uzavření nájemní smlouvy mezi oběma smluvními stranami (pronajímatel a nájemce). Vzor nájemní smlouvy je uveden v příloze č. 2 tohoto Provozního řádu.
- PŘEDÁNÍ PROSTOR NÁJEMCI
- Nájemce se před konáním akce dohodne se správcem na termínu převzetí prostor objektu a zařízení. Přebírá předem prohlédnutý stav prostor a zařízení, které jsou předmětem požadovaného pronájmu, a ve stejném stavu je ve sjednaném termínu předává zpět.
- Při převzetí prostor je nájemce seznámen s umístěním hasicích přístrojů, únikových východů a s požárními předpisy, kterými je povinen se při akci řídit.
- Rovněž správce seznámí nájemce s ovládáním elektroinstalace nebo tyto služby zajistí pronajímatel sám.
- Převzetí objektu potvrdí nájemce i správce do protokolu o předání objektu, jehož vzor je uveden v příloze č. 3 tohoto řádu.
- Při převzetí objektu se do protokolu rovněž poznamenají stavy uvedené na měřidlech energií (elektroměr, plynoměr).
- PRÁVA A POVINNOSTI POŘADATELE A NÁJEMCE PŘI PRŮBĚHU AKCE
- Zodpovědná osoba nájemce a jím určení pořadatelé odpovídají při vlastní akci za pořádek a její důstojný průběh, aby nedocházelo k porušování právního řádu České republiky a obecně závazných vyhlášek obce Postřekov. Jedná-li se o akci neveřejnou také za zabránění vstupu nepovolaných osob.
- Nájemce a pořadatel je povinen dbát na dodržování zákazu kouření ve všech prostorách objektu. U akcí pořádaných obcí za dodržení zákazu kouření zodpovídá zodpovědná osoba.
- Nájemce a pořadatel je povinen dodržovat zákaz přibíjení výzdoby, reklam a jiných předmětů ve všech pronajatých prostorách objektu. Případné výjimky budou dohodnuty při předání objektu. Porušení tohoto zákazu bude posuzováno jako způsobení škody.
- Je zakázáno vynášet stoly a židle mimo vnitřní prostory objektu.
- Za škody vzniklé v průběhu akce na budově objektu, zařízení a movitém majetku odpovídá nájemce.
- Vlastník objektu obec Postřekov nezodpovídá za škody způsobené účastníky při konání akce, např. na zařízení, které není majetkem obce.
- Za děti a mládež do 18 let nesou plnou zodpovědnost jejich rodiče. Pro děti do 15 let je bez doprovodu rodičů nebo osoby starší 18 let vstup zakázán.
- Nájemce a pořadatel je povinen dodržovat bezpečnostní předpisy, umožnit vstup kontrolním orgánům a řídit se pokyny zástupce pronajímatele, který může provádět namátkovou kontrolu během akce.
- Nájemce a pořadatel je povinen zajistit parkování vozidel účastníků akce na k tomu určených parkovacích plochách v obci.
- POVINNOSTI POŘADATELE A NÁJEMCE PO SKONČENÍ AKCE
- Po skončení akce nájemce a pořadatel zodpovídá za řádné uzavření užívaných prostor (dveře, okna), vypnutí světel a spotřebičů a zamezení možnosti vzniku škod z nedbalosti. Odpovědná osoba nájemce odchází z budovy jako poslední a budovu uzamkne.
- Do prostor objektu je povolen vstup pouze v očištěné obuvi.
- Po skončení akce zajistí nájemce úklid sklenic a použitého nádobí, jeho řádné umytí a uložení do obalů a skříní. Nájemce dále zajistí úklid místností pro podávání občerstvení a úklid venkovních prostor kolem budovy objektu (např. nedopalky cigaret, rozbité sklo apod.).
- Po skončení akce je nájemce povinen v co nejkratším termínu předat klíče od objektu a nájemné prostory zpět správci, přičemž mu oznámí vzniklé závady. Při předání objektu se do protokolu o předání objektu poznamenají konečné stavy uvedené na měřidlech energií (elektroměr, plynoměr). Správce provede kontrolu, a předání bude řádně zaznamenáno v protokolu. O případně vzniklých škodách sepíše správce objektu s nájemcem protokol, nebo je poznamená do poznámek v protokolu o předání objektu a obecní úřad následně stanoví výši vzniklé škody.
- Nájemce je povinen tyto škody buď odstranit, nebo nahradit finančně, a to nejpozději do pěti pracovních dnů od obdržení výzvy obecního úřadu. Odstraněním škody se rozumí pořízení nové věci, nebo oprava tak, aby byla věc uvedena do původního stavu.
- Při hrubém porušení povinností nájemce a pořadatele akce v průběhu převzetí prostor, konání akce, předání prostor a pozdní úhradě se cena za pronájem prostor zvyšuje o 50 %.
- CENA PRONÁJMU
- Pronájem je poskytován vždy úplatně, dle aktuálního ceníku, který je uveden v příloze č. 4 tohoto Provozního řádu.
- Obec požaduje složení kauce dle ceníku nejpozději v den předání prostor (pokud není smluvně ujednáno jinak). O složení kauce rozhoduje starosta obce a v jeho nepřítomnosti místostarosta obce.
- K ceně nájemného je rovněž připočtena cena spotřebované energie za elektřinu a vytápění prostor, která se stanoví na základě provedených odpočtů a ceny elektřiny v kWh a plynu za m3 včetně distribučních poplatků stanovené dle vyúčtování za předchozí období. V topné sezóně musí být proveden odpočet stavu plynoměru minimálně dva dny před konáním akce (topná sezóna zpravidla od 1. 9. do 31. 5.) a následující ráno po ukončení akce.
- Nájemce je povinen na vlastní náklady zabezpečit sanitární potřeby (mýdlo na ruce, papírové ručníky, toaletní papír, aj.). Pokud by nájemce požadoval tyto potřeby, budou mu po předchozí domluvě předány v den předání objektu a jejich konečná spotřeba bude zahrnuta do konečného vyúčtování.
- Splatnost nájemného a vratné kauce je vždy před započetím akce a předáním prostor nájemci a pořadateli akce, v hotovosti v pokladně obce Postřekov, nebo na účet obce č. 761906309/0100, a to nejpozději v den předání prostor.
- Splatnost konečného vyúčtování je vždy nejpozději do 14 dnů od jeho vystavení a předání/zaslání nájemci, v hotovosti v pokladně obce Postřekov, nebo na účet obce č. 761906309/0100.
- ÚLEVY NÁJEMNÉHO
- Spolkům v obci, při pořádání tradičních akcí jako jsou masopust, pouťová zábava, tradiční bály, valné hromady, různé nácviky a schůze spolků, případně i dalším místním organizacím či občanům obce, se nájemné může prominout nebo částečně snížit. Prominutí nájemného schvaluje na základě písemné nebo elektronicky zaslané žádosti starosta obce a v jeho nepřítomnosti místostarosta obce.
- Na tyto úlevy není právní nárok.
- Sleva se neposkytuje v případě překročení sjednané doby užívání.
Přílohy:
- Příloha č. 1 – VS-2023-01_priloha_1_zadost.pdf (197.15 kB)
- Příloha č. 2 – VS-2023-01_priloha_2_smlouva.docx (62.01 kB)
- Příloha č. 3 – VS-2023-01_priloha_4_cenik.pdf (141.17 kB)